Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

Stilhedsretreat ved Limfjorden

juli 30 - august 4

Fordybelse i mindfulness og meditation med Gull-Maja la Cour og Jacob Piet 30. juli -4. august 2024

Dette 5-dages stilhedsretreat inviterer til at fordybe bevidst nærvær og klarhed samt kontakt til hjertefølelser som venlighed, kærlighed, taknemmelighed og medfølelse.

Den meditative fordybelse bygges gradvist op gennem dagene. Vi begynder med former for praksis der hjælper til at slippe fysiske og mentale spændinger. Herfra bliver det muligt at komme til stede med os selv og hinanden på en naturlig og afspændt måde. Med afsæt i et frisat nærvær og med god forankring i kroppen går vi videre med øvelser, der kan bringe liv, kraft og energi ind i processen. Vi vil arbejde med at stabilisere opmærksomheden og skærpe den naturlige klarhed i bevidstheden. Gennem dagene vil vi arbejde med at mærke hjertet og bringe følelsesfylde og sensitivitet ind i den meditative praksis. Perspektivet for retreatet er at kunne drage hjem med indsigt i og inspiration til hvordan du kan bringe disse kvaliteter ind i dit liv – i arbejde, relationer og verden omkring os.

Dagene vil foregå i en vekselvirkning mellem siddende og gående meditationer, blid yoga, bevægelse og afspænding. Med stilheden som klangbund vil der være afgrænsede perioder med kontemplative udvekslinger, såvel som tid og plads til spørgsmål og dialog omkring de meditative anvisninger. For at støtte dig bedst muligt i retreatprocessen vil der undervejs være mulighed for en eller flere individuelle samtaler med underviserne.

Retreatet henvender sig til mennesker der enten underviser i mindfulness og meditation eller blot er interesserede i at fordybe og nuancere deres egen meditationspraksis.

Dette retreat kan godkendes som et af de fire obligatoriske retreats på MBSR-uddannelsen ved Dansk Center for Mindfulness, Aarhus Universitet.

Tid og sted

Stilhedsretreatet afholdes på Duegården som er beliggende i et naturskønt og fredet område. Adressen er Flade Klit 11, 7900 Nykøbing Mors.

Retreatet begynder tirsdag d. 30. juli kl. 18 og afsluttes søndag d. 4. august kl. 12. Efterfølgende er der frokost. På ankomstdagen er du velkommen fra kl. 16, så der er god tid til at finde dit værelse og spise aftenmad.

Dobbeltværelse: 7000,- kr.

Enkeltværelse: 8200,- kr.