Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Vinterretræte på Maribo Kloster

februar 29 - marts 3

kr.6500

“Turn your eyes inward and look at yourself, in silence.…don’t talk about this and that; let him show you everything, shining as one…in silence.” Rumi

Om retræten

Gennem uanstrengt stille væren åbner vi til essensen.
Klosteret i Maribo har været rammen om mange af vores retræter. Her er det stilheden og kærligheden, der finder os.

Vi behøver blot at møde op.

Gennem meditative guidninger, kontemplationer og blid yoga åbner vi til lyset og finder klarhed og retning ind i det nye år.

Ankomst og indkvartering fra kl 15. Undervisningen starter kl 16.30 den 29.02 og slutter ved frokosttid den 03.03.

NB: Retræten forudsætter meditationserfaring. Angiv din baggrund i ansøgning.

Undervisere:

Eve Bengta Lorenzen; Meditationslærer, MBSR og Self-Compassion Instruktør- og supervisor, forfatter, forskningsunderviser, sproglærer, krops- og ernæringsterapeut.

Susanne Gerlufsen; Susanne er uddannet MBSR instruktør hos Mindfullife, med 15 års erfaring. Har arbejdet i sundhedsvæsenet i 30 år med bl.a. klinisk sygepleje, psykiatri, pædagogik og uddannelse. Er desuden uddannet yogalærer og Thai Yoga massør Hendes undervisning kendetegnes ved lethed, empati og humor.

Klosteret ligger ned til Maribo Søndersø med mulighed for traveture i naturen. Klosterlivet er præget af enkelhed. Dagen følger den gamle klosterrytme. Man er velkommen til at deltage i søstrenes messe og korbøn i den tilhørende kirke.

Klosteret er et semi-kontemplativt kloster. Det private liv leves inden for et begrænset område i klosteret: klausuren. Men nonnerne har samtidigt et udadvendt liv, i arbejdet med at sørge for gæsterne i huset.

“There’s really only one message, and we just have to keep saying it until finally we’re undefended enough to hear it and to believe it: there is no separation between God and creation”. —Richard Rohr

Prisen inkluderer

• Undervisning
  • Individuel vejledning