Indlæser Begivenheder

Weekendkursus i Norge

oktober 25 - oktober 27

kr.1800

Meditation som livskunst med Jacob Piet og Gull-Maja la Cour 25.-27. oktober 2024

Meditation bliver en livskunst, når praksis hjælper os med at se mere klart og lytte med hjertet. Det giver mulighed for at leve i bedre overensstemmelse med vores dybeste værdier og skabe en bæredygtig balance i livet.

På dette tre dages kursus vil vi gennem undervisning, meditativ træning, kropsarbejde og kontakt skabe grobund for dybere væren samt mulighed for ny indsigt. Vi vil arbejde med at kultivere kvaliteter som klarhed, åbenhed, mod og mildhed, der er essentielle ressourcer i den meditative fordybelse – såvel som i det daglige liv. Fokus vil ligeledes være at skabe et rum hvor vi kan nære kontakten til hjertet og bringe følelsesfylde og sensitivitet ind i den meditative praksis.

Der vil både være perioder med indre fordybelse og stilhed, kontemplative udvekslinger (inquiry) i par og mindre gruppe samt plads til spørgsmål og dialog. Med støtte fra hinanden vil vi arbejde med at skabe grobund for den meditative, kropslige og eksistentielle fordybelsesproces.

Perspektivet for kurset er at kunne drage hjem med indsigt i og inspiration til hvordan du kan bringe disse kvaliteter ind i dit liv – i arbejde, relationer og verden omkring os. På den måde kan meditativ praksis blive en livskunst hvor overskud, balance, glæde, medfølelse og taknemmelighed omsættes i hverdagsliv til glæde og gavn for os selv og den helhed vi er en del af.

Sted:

Kongsgata 44, 4005 Stavanger centrum, Norge.

Kursuspris: 2.800 NOK. (ca. 1800 danske kr.)

Prisen inkluderer undervisning samt te/vand/lette snack. Du kan medbringe madpakke eller købe frokost i nærheden af ​​kursuslokalet. Du sørger selv for overnatning. 18 pladser i alt. Undervisningen foregår på dansk. Om nødvendigt kan noget oversættes til norsk eller engelsk.

Start:
oktober 25