MIA HERSKIND

Mia Herskind, psykolog, ph.d., kropsorienteret terapeut og MBSR-lærer i Mindthebody.

Grundlagde i 2008, Mindthebody, en stressreduktionsklinik, som er en del af Klinikfællesskabet Tværfaglig Psykoterapeutisk Klinik, der ligger centralt i Gentofte.

Navnet Mind The Body er en påmindelse om den store betydning det har, for vores trivsel og glæde, at vi husker på, at vi er vores krop. Ofte er det lang tid siden vi har taget os selv ved hånden, siddet stille og rettet opmærksomheden mod hvordan det er at være hjemme hos os selv. Det træner vi i mindthebody gennem mindfulness, kropsøvelser og en ikke dømmende forholdemåde. Jon Kabat Zinn bruger udtrykket ‘to rebody’, for at fremhæve denne vending mod kroppen.

Jeg uddannede mig til MBSR lærer på Center for Mindfulness, Massachusetts University, Medical  Center. Mine lærere var blandt andre Saki Santorelli, Florence Meleo-Meyer, Bob Stahl, Lynn Koerbel og Judson Brewer.

Jeg har undervist mere end 15 MBSR forløb og flere fortsætterforløb.

Du kan læse mere om mine kurser her

Om MBSR kurset: Der 6-7 deltagere på holdene. Det skaber tryghed og tillid samt god tid til feed-back til alle deltagere. Tidligere deltagere har været glade for holdstørrelsen.

Om tidligere deltageres erfaringer Læs her

Få svar på de hyppigst stillede spørgsmål angående et MBSR kursus  Læs her

Om Mindfulness, krop og Compassion:

Et 10 timers kursus med fokus på den ressource mindfulness er i forhold til at drage omsorg for dig selv i forbindelse med selvkritik og svære følelser. Se næste forløb her

Kontakt og priser

Adresse: Tværfaglig Psykoterapeutisk Klinik, Gentoftegade 45,1. , 2820 Gentofte