MIA HERSKIND

Mia Herskind, psykolog, ph.d., MBSR-lærer, uddannet ved Center for Mindfulness, Massachusetts University, Medical Center.

Næste MBSR kursus starter den 9. januar 2019. Du er velkommen.

Mine lærere på MBSR uddannelsen var blandt andre Saki Santorelli, Florence Meleo-Meyer, Bob Stahl, Lynn Koerbel og Judson Brewer.

Jeg har undervist mere end 15 MBSR forløb.

Jeg arbejder i én-mandsvirksomheden mindthebody, som er en del af  klinikfællesskabet Tværfaglig Psykoteraputisk Klinik, der ligger centralt i Gentofte.

Mine primære opgaver er

• 8 ugers MBSR kurser,
  • individuelle mindfulnesskurser og
  • mindfulnessbaseret terapi.

Andre kurser:

• Selvomsorg som grundlag for anden omsorg:  kompetence-udviklende kurser gennem mindfulness. For  professionelle i omsorgs- og undervisningssektoren/skræddersyede forløb)
  • Mindfulness, krop og compassion, kortere forløb, 9 timer. Vi  starter 13. januar (3 søndage a 3 timer i januar-marts). Alle er velkomne- også uden tidligere mindfulness-erfaring.

Om kroppen:

Kroppen er en ressource i udviklingen af mental og fysisk sundhed. Vi må vende os imod den og lytte til den. Vi lærer kroppens signaler at kende – både dem der vedrører stress, angst, smerte og uro OG dem der udtrykker sig om ro, stabilitet, forankring og stilhed.

Kabat Zinn bruger udtrykket ‘to rebody’ til at udtrykke denne vending mod  kroppen.

Om Mia: ‘Kroppen som en ressource’ til at styrke mental sundhed og trivsel har været omdrejningspunktet i hele mit arbejdsliv. Jeg har tidligere ansættelser Københavns Universitet med undervisning og forskning i dans & bevægelse, ’embodiment’ og krop & kommunikation og haft et lektorat i kropspsykologi ved Århus Universitet, (DPU) med forskning i mindfulness som professions- og omsorgskompetence. Jeg har desuden en kropsterapeutisk uddannelse.

Jeg er psykolog og medlem af Dansk Psykologforening, Mindfulnessforeningen og netværket Danseterapeuter i Danmark.

Jeg deltager løbende i retreats og kurser i mindfulness forskellige steder i verden.

8 – ugers MBSR kursus, start 9. januar, 2019

(Der er max 7 deltagere på mine MBSR kurser, hvilket skaber stor tryghed og tillid samt god tid til feed-back til alle deltagere.  Tidligere deltagere er meget glade for holdstørrelsen.)

Sted: Tværfaglig psykoterapeutisk Klinik. Gentoftegade 45, 1th, 2820 Gentofte

Datoer: 9/1; 16/1; 23/1; 30/1; 6/2; 20/2; 27/2; 6/3 fra 17.30 til 20.00, dog er første og sidste gang fra 17.30-20.30,  samt søndag den 23/2 fra kl. 10.00-16.00. Ingen undervisning i vinterferien (uge 7).

Pris: 4200 kr (27 timer)

Momsregistrerede virksomheder skal tillægge beløbet moms.

Kontakt for at høre mere: Telefon: 40981848 eller miaherskind@hotmail.com

Du kan også tilmelde dig her: www.mindthebody.dk/tilmelding

Facebook side mindthebody.dk

Mindfulness – Krop – Compassion, 3 x i foråret 2019

Udvikling af en mild og  kærlig forholdemåde overfor dig selv.

I alt 3 søndage fra 9.30 -12.30: 13/1, 3/2, 10/3.

Negative og selvbebrejdende tanker mindsker trivsel og tærer på helbreddet. Desværre forveksler vi ofte vores evne til at være kritiske overfor os selv med at være udviklingsorienterede og ambitiøse.

Undersøgelser viser det modsatte: selvkritikken er ofte destruktiv og påvirker vores kreativitet og – på sigt – også vores motivation- i en negativ retning.

Pris: 1100 kr. for alle 3 gange, 450 kr. pr. gang.

Sted: Tværfaglig Psykoterapeutisk Klinik,Gentoftegade 45, 1. Th. 2860 Gentofte

​Kontakt 40981848 eller send mig en mail miaherskind@hotmail.com