KIM HENRIKSEN

Kim er leder af www.kimhenriksen.dkkimhenriksen99@gmail.com, tel 71319895, Ekkodalen 12 st, 8600, Silkeborg og uddannet MBSR lærer fra Dansk Center for Mindfulness på Århus Universitet. Han underviser i 8 ugers MBSR kurset, Individuel terapi, afholder retreats, underviser i ”Flow Yoga og Qi Gong”, ”Mindfulness i Naturen”, ”Mindfulness for unge”, ”Mindfulness i undervisningen-leg og læring” ”Mænd og mindfulness, livsglæde og visdom”, ”Fordybelsesgrupper i meditation-hjertet skal med”. Det foregår i eget regi, hos Zensitiv Yoga i Silkeborg, i pædagogiske projekter i skolen, på ungdomsuddannelser og videregående uddannelser samt i private og offentlige organisationer.

Kim er desuden uddannet facilitator og proceskonsulent i Process Work fra The Process Work Center of Portland, USA hos Arnold og Amy Mindell, Max og Ellen Shupbach, Jytte Vikkelsøe m,fl. Her en 4 årig psykoterapeut uddannelse, er coach og supervisor og været ansat som terapeut og underviser hos Ole Vadum Dahl, været ansvarlig og leder for tværfaglig behandlerteam for Projekt Whiplash, og som proceskonsulent og lederudvikler hos bla Center for Ledelse, Entreprenørskolen, AOF, Euroalarm, Danske Bank, Kbh Lufthavne, GPL lederudvikling, Grønland, Certificeret i FIRO-B, Jungs Type Indeks, MBTI mfl, Projektleder på StilhedsMeditation i Region Midt.

Kim er oprindelig uddannet dramapædagog og performer fra blandt andet Århus Teater Akademi og Teater Exment. Han er medstifter af Tidens Teater og Nordisk Teater Akademi. Sammen med Hospitalsklovnen Gunhil har han været hovedunderviser på de to første hold og medskaber af Hospitalsklovneuddannelsen. Han har arbejdet som projektleder med kulturevents og festvals som Århus Festuge, Aarhus Alternatives og Rethink Human Being.

Kims kombinerer sin unikke baggrund og erfaring i drama, teater, performance, dans, terapi, yoga, Qi Gong, meditation, lederudvikling, Process Work og gruppeprocesser i individuelle terapi og samtale, som underviser, i lederudvikling og som proceskonsulent i organisationer. Kim er optaget af vores utrolige muligheder som mennesker, at forstå og reducere stress eller lidelse, af hjernens kapacitet og hjertes visdom, af kroppens intelligens, det poetiske eller mystiske lag i tilværelsen, og hvordan vi kan forbedre og træne vores evne til at mærke os selv og andre, og skabe rammer for mere frihed, ro og større venlighed i verden. “Mig” er kedeligt at beskæftige sig med i længden. Mere interessant er, hvad gør vi mens vi er her? Hvad er min dybere natur? Hvordan efterlader vi vores jord til den næste generation.

Kim har fået undervisning i meditation af bl-a Jes Bertelsen, Helen Gamborg, Erik Mikkelsen. Qi Gong træning og meditation hos, David Verdesi Shen, Jette Brink Møller m-fl. Zen meditation og Big Mind Big Heart hos Genpo Merzel Roshi, Træning i Yoga hos Lene Borresen, ZensitivYoga Silkeborg. Zen retreat hos David Dae An Rynick, Roshi and Melissa Myozen Blacker. Han har som uddannet MBSR lærer fra Dansk Center for Mindfulness på Århus Universitet fået undervisning af Lone Overby Fjorback, Jacob Piet, Kit Appelt, Florence Meleo-Meyer Jon Kabatt-Zinn og Saki Santorelli. 8 ugers Interpersonel Mindfulness forløb med Kit Appelt.