Læs mere om de forskellige former for medlemskaber og bliv medlem.

unnamed

Mindfulness som behandlingsmetode

Otte ugers intensiv træning i mindfulness er en effektiv behandling af angst og depression. Det viser dansk forskning. Nyt & Sundt har set nærmere på to behandlingsprogrammer, som ifølge videnskabelige undersøgelser virker.

Angst og depression er en del af hverdagen for mange af os. Efterhånden viser stadig flere undersøgelser, at træning i mindfulness er en effektiv behandlingsmetode. Jacob Piet arbejder som klinisk psykolog og ph.d. ved Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser ved Aarhus Universitet og Aarhus Universitetshospital. Han har forsket og skrevet en ph.d. om anvendelsen af to dokumenterede effektive behandlingsprogrammer Mindfulness-Baseret Stress Reduktion (MBSR) og Mindfulness-Baseret Kognitiv Terapi (MBKT).