Category: Tidligere aktiviter

Gratis fyraftensmøde

Se præsentation fra Online fyraftensmøde med Lisbeth Stampe Frølich

Mindfulnessforeningen afholdt d. 24/9 et dejligt fyraftensmøde online, hvor psykolog og mindfulness lærer Lisbeth Frølich med stort nærvær og ro delte sin store viden om mindfulness, og især forskellene imellem de to programmer MBSR og MBKT, med os.

Lisbeth har efterfølgende stillet sin præsentation til rådighed for foreningen, som du kan se her …

Indkaldelse til generalforsamling i Mindfulness Foreningen Danmark

Fredag d. 15. Maj 2020 kl. 15-18. Generalforsamlingen afholdes online.

15-15.45: Vi starter med kort introduktion til, hvordan du kan etablere din Mindfulness
baserede online undervisning, Vi har inviteret en kvalificeret gæst, der står for
oplægget. Vi kan evt. efterfølgende tilbyde et online/ zoom forløb med
undervisning i etablering af online lærerledet MBSR /Mindfulnessundervisning

Læs videre

Insight Meditation Retreat

At stilne sindet og åbne op til indsigt

Mindfulness Foreningen Danmark er beæret over at kunne byde Bob Stahl og hans hustru
Jan Landry velkommen tilbage til Danmark igen for at afholde en 7 dages Insight Meditation retreat.

Overblik
Dette er en traditionel Insight Meditation Retreat.

Hvem henvender retreaten sig til?
Denne retreat er egnet til alle som ønsker at fordybe sin praksis og kultivere mere forståelse for insight meditation. Det kan også være interessant for undervisere i mindfulness inden for sundhed,
psykologi, undervisning, forskning, administration eller virksomhedssektoren. Vær opmærksom på at retreaten

• foregår i stilhed.
  • ikke kræver nogen form for religiøs overbevisning eller tilhørsforhold.
  • opfylder nogle af kravene til at blive uddannet MBSR lærere ved CFM/Oasis Institute og er
    dermed tilegnet alle der er i træning til eller i gang som mindfulness lærer, og er også åben
    for alle som er interesserede i at praktisere mindfulness.

Om retreaten
Denne traditionelle insight meditation retreat består af perioder med stilhed med siddende og gående meditationer såvel som perioder med udveksling om praksis. Hver dag tilbydes et oplæg
og systematiske meditationsinstruktioner om de fire fundamenter i mindfulness som også inddrager loving kindness. Undervisning og praksis vil omfatte at stilne sindet, åbne hjertet og
udvikle klarhed, visdom og medfølelse; og dermed fordybe din praksis. Bemærk at undervisningen er på engelsk, men komplicerede sætninger og ord vil blive oversat efter behov.

Tilmeld dig her  English version

Læs videre

Retræte afholdt i august 2018

Mindfulness Foreningen har i år været vært for endnu enstilhedsretræte, hvor rammen igen var Gomde retræte center. Helen Stephensonkendt fra bl.a. Gaia House og Dr. David Brown skabte sammen en vidunderlig retræte med afsæt i deres mangfoldige kompetencer. Vi, 25 deltagere, lod os inspirere, tog deres viden til os, og ikke mindst deres passion, som blev foldet ud i Helen og Davids uendeligt store hjerterum.
Helen øsede ud af sine fantastiske guidedeåndedræts og yoga øvelser, tidlig morgen og igen om eftermiddagen. Hun nærmest modulerede vores kroppe med sin stemme. Samtidig delte hun ud af sin store undervisningserfaring i mindfulness og meditation.
David tog udgangspunkt i sin meditations- og forskningsverden. Han kombinerede og afstemte sine mange år erfaring i meditation med erfaringerne fraforskningsverdenen og sit virke som læge og bidrog på den måde med den videnskabelige tilgang til meditation.
De begge to supplerede hinanden i en smuk harmoni som i digtet af Rumi ”Fuglevinger”:

Fuglevinger
Sorgen af det du har mistet løfter et spejl op til der hvor du tappert arbejder.
Du forventer det værste, du kigger, og i stedet ser du det glade ansigt, du har længtes efter.
Dine hænder åbner og lukker, åbner og lukker.
Hvis de altid var knyttede eller udstrakt åbne, ville de være paralyseret.
Din dybeste tilstedeværelse er i hver lille sammentrækning og udvidelse, disse to er smukt balanceret og koordineret som fuglevinger. – RUMI

Helt igennem en dejlig retræte i 7 dages stilhed, hvor ”Embodying the Heart of Kindness and Presence: An insight meditation and yoga retreat” blev gennemført på en nænsom, inspirerende og informativ måde. Vi i organisator gruppen har nydt arbejdet med at arrangere både før, under og efter retræten, og vi vil gerne rette en tak til alle deltagerne, som var med til at sørge for, at retræten blev så hjertelig og rummelig, som den var. Tak.

Ann, Gitte & Jane